2041551204 |
Investiguem per Comprendre. Reptes d'indagació a primària |
2020-2021 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
9/2/2021 - 30/4/2021 (21 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
ESC Pere de Tera |
|
av. Cardenal Vidal i Barraquer, 25 (Badalona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Badalona
|
| |
|
Activitat en format virtual.
https://meet.google.com/lookup/ezea72au3u |
| |
Accessos |
Veure Plànol
|
Inscripció |
08/01/2021 - 19/01/2021 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Investigar per comprendre és una metodologia de treball a l'aula que es fonamenta en la promoció de processos complexos d'indagació a partir de reptes. Des de l'inici de la seva vida els nens i les nenes indaguen i aquesta proposta intenta potenciar i aprofitar aquest esperit investigador dels infants per contribuir al seu aprenentatge.
Aquesta proposta, que pot vehicular-se a través de capses d'aprenentatge, consisteix a generar situacions que afavoreixin mantenir una actitud davant del món basada en el fet de fer-se preguntes, formular-se hipòtesis i buscar respostes, que no és exclusiva del coneixement científic, per interpretar el món en què vivim i intervenir-hi. Es tracta d'una proposta multidisciplinària que té en compte els interessos dels alumnes i, per tant, és oberta i flexible.
|
| |
Objectius |
Pretenem que les persones participants:
• Coneguin l'experiència d'Investiguem per Comprendre, els seus principis bàsics i alguns exemples concrets d'escoles que plantegen reptes d'indagació als seus alumnes.
• Siguin capaces de dissenyar reptes d'indagació, d’ajustar els continguts, la forma de plantejar-los i la seva presentació.
• Puguin plantejar com s'organitzaria una proposta d'aprenentatge d'aquestes característiques a les seves escoles. Horaris, mestres, agrupaments, durada, avaluació...
|
| |
Continguts |
Bloc 1 | 9 de febrer de 2021
Conèixer reptes d'indagació utilitzats amb infants.
Emmarcar la proposta en el seu context
Conèixer el seu funcionament general
Bloc2 | 16 de febrer de 2021
Personalització de l'aprenentatge
Què significa indagar?
Bloc 3 | 23 de febrer de 2021
Caracteritzar els reptes d'indagació
Com dissenyem reptes amb els paràmetres de l'IC? Base d'orientació i rúbrica
Treball en petit grup per elaborar investigacions.
Bloc 4 | 2 de març de 2021
El paper de l'estudiant i el paper del mestre.
Les competències i els continguts en l'Investiguem per Comprendre.
Bloc 5 | 9 de març de 2021
Com promoure la consciència de l'aprenentatge i l'autoavaluació.
Què i com avaluar.
Bloc 6 | 23 de març de 2021
Posada en comú de les investigacions dissenyades i avaluació
Bloc 7 | 6 d'abril de 2021
Aspectes organitzatius de l'IC
Propostes per a la concreció del projecte específicament a l'escola Pere de Tera
Intentarem construir coneixement compartit sobre el funcionament dels reptes d'indagació a primària per tal de facilitar la implementació a l'escola a apartir del curs 21/22.
Ho farem treballant a distància amb el suport de sessions síncrones participatives i d'un espai virtual per compartir reflexions, creacions i altres materials.
|
| |
Formador/a |
Albert Díez Vañó
|
| |
Avaluació |
S’haurà de participar del percentatge mínim establert de les sessions síncrones i s'hauran de presentar i compartir amb el grup les tasques encomanades per a cada sessió, així com el disseny d'un repte.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les sessions síncrones virtuals i entrega de les tasques encomanades.
|
| |
E-mail |
crp-badalona@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
09/02/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
dimarts |
06/04/2021 |
1730 |
1930 |
|
| |